GEREGISTREERDE VRIJWILLIGER


Het 5-stappenplan van de vrijwilliger
De Pinte Helpt brengt je in contact met een hulpvrager via telefoon en bezorgt je de gegevens van de hulpvrager (koppelvorming) – wordt via mail nagestuurd + plaats om je badge op te pikken.
1.    Bel de hulpvrager
•    Maak je kenbaar als De Pinte Helpt van het Gemeentebestuur De Pinte
•    Spreek af wat je moet kopen
•    Spreek af wat het budget is
•    Spreek af wanneer je levert
•    Geef de voorkeursbetaling aan, je zal zelf betalen (zie lager om direct terugbetaald te worden)
•    Vraag bij voorkeur dat de hulpvrager een doos buiten zet of een zak waarin je de boodschappen met je handschoenen aan kunt plaatsen.
2.    Ga winkelen
•    Was je handen
•    Draag bij voorkeur handschoenen (alle types helpen)
•    Koop de boodschappen
•    Als er een voorkeur winkel is ben je niet verplicht om dat te volgen als dat buiten je comfortzone ligt. Bespreek het met de hulpvrager.
3.    Lever de boodschappen
•    Plaats ze aan de deur of op een afgesproken plaats
4.    Bel aan
•    Loop 2 meter achteruit
•    Zorg dat jij en JE BADGE zichtbaar zijn vanaf de deuropening
5.    Wacht tot de hulpvrager de boodschappen komt ophalen
•    NEEM EEN FOTO van de boodschappen geplaatst aan de deur.
•    Indien niet de betaling niet via de gemeente loopt: wacht tot de hulpvrager weg is om de betaling op te pakken.
•    Was zo mogelijk je handen

Nadien verwachten we feedback via info@depinte-helpt
1.    Over het verloop van de transactie.
2.    Of er een langer termijn koppelvorming mogelijk is en je op korte termijn met de persoon denkt te kunnen blijven handelen.
Regels:
•    Wij gaan nooit binnen en blijven op 2 meter van de hulpvrager
•    We geven maximale prioriteit aan voeding, verzorgingsproducten en medicatie

•    Als je ziek bent blijf thuis en meld je af.

Voorkeursbetalingspocedure:

 1 VRIJWILLIGER Doet de aankopen en betaalt met eigen rekening: Neem een foto van de tickets van de winkel en hou bij voorkeur het ticket bij als bewijs.
 2 VRIJWILLIGER Vraagt terugbetaling aan via de website www.depinte-helpt.be  (binnen de 5 werkdagen)
 3 VRIJWILLIGER Post ook de foto van de boodschappen die aan de deur gezet zijn.
 4 De Pinte Helpt vzw zorgt voor terugbetaling aan vrijwilliger binnen de 3 dagen
 5 GEMEENTE zorgt voor facturatie per post aan de hulpvrager (kan meerdere weken in beslag nemen)

Andere veilige afspraken mogen ook tussen de koppels gemaakt worden: direct elektronisch overschrijven, payconiq betaling (schrijf je e-mail op een briefje bij de boodschappen).

Terugbetalingsinstructie 
  • Om je geld terug te krijgen vragen we je de template hieronder in te vullen.
  • Je rijksregisternummer wordt gebruikt om zeker te zijn dat je een vrijwilliger bent die terugbetaling vraagt.
  • Neem een foto van alle documenten, tickets van de winkel, in 1 keer.
  • Hou je documenten bij voor het geval er iets misloopt. Schrijf op de achterkant voor welke hulpvrager ze waren.
  • De foto van de boodschappen afgeleverd aan de deur geef je ook mee.

Terugbetaling Vrijwilliger